۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۹۰۷۷۵
آیت الله حسینی بوشهری:

مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به قرآن است|ایران الگوی کشورهای اسلامی باشد

مشکلات جامعه ناشی از عمل نکردن به قرآن است|ایران الگوی کشورهای اسلامی باشد
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت های 40 ساله انقلاب اسلامی تأکید کرد که ایران باید الگویی کامل برای کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری  ظهر امروز در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت فرمودند گرامی ترین بندگان خدا بعد از انبیا، عالمان دین و در مرحله بعد حاملان قرآن هستند.

وی با اشاره به امتیازات عالمان دین و حاملات قرآن افزود: علمای دین و حاملان قرآن با انبیا محشور می شوند، جواز عبور صراط را دارند، همگام با انبیا هستند و همان پاداشی که نصیب انبیا می شود را خواهند گرفت، پیامبر فرمود خوشا به حال عالمان و حاملان قرآن چرا که در درگاه الهی برخوردار از کرامت و شرافت هستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: اگر انسان می خواهد با خدا سخن بگوید باید نماز بخواند و می خواهد خدا با او سخن بگوید باید با قرآن انس داشته باشد، اگر قرآن نبود بخش زیادی از شناخت ها و معرفت ها وجود نداشت که یکی از آن ها آگاهی درباره جهان پس از مرگ است.

وی ادامه داد: مسلمانان از اخبار متقن قرآن و اهل بیت(ع) که مفسران حقیقی قرآن هستند بهره می گیرند از این رو صادق ترین و متقن ترین خبر، اخبار قرآن است؛ قرآن کریم تاریخ درست درباره سابقه بشر را برای انسان ها بیان می کند و تنها تاریخ دست نخورده تاریخی است که از زبان قرآن برای انسان بیان می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که قرآن جهت دهنده حرکت انسان است و به استوارترین و محکم ترین راه هدایت می کند، ابراز داشت: قرآن بهترین قانون برای اداره جامعه است چون قرآن قانونی را ارائه می دهد که ولایت و سرپرستی در مرحله اول برای خدا است.

وی با اشاره به مباحث مربوط به تساوی زن و مرد عنوان کرد: قرآن می فرماید مرد و زن نزد خداوند متعال یکسان هستند و وجه تمایز آنها تقوا و عمل صالح است، بین و زن و مرد تفاوتی نیست و قرآن زن و مرد مؤمن و متعهد را ولی یکدیگر قرار می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر آشنایی بیشتر با قرآن کریم و تدبر در آن خاطرنشان کرد: حفظ و قرائت  قرآن کریم مقدمه فهم دقیق و آن هم‌مقدمه ای برای عمل‌کردن به دستورات است، مشکلات جامعه امروز  ناشی از عمل نکردن به دستورات قرآن بوده و جای قرآن در متن زندگی ها خالی است.

وی افزود: بعد از انقلاب به قرآن بهای بسیاری داده شده و رشد فعالیت های قرآنی فوق العاده بوده و قابل قیاس با قبل از انقلاب و کشورهای مدعی امروز نیست، این پیشرفت به دلیل عنایت رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و دلسوزی خوبان و صالحان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نباید به تجوید و قرائت قرآن بسنده کرد، اظهار داشت: جایزه را باید از دست فرشتگان الهی دریافت کنیم، امام باقر(ع) فرمود گروهی قرآن را فرصتی  برای درآمدزایی قرار می دهد و نباید انتظار پاداش الهی داشته باشند، گروهی دیگر الفاظ قرآن را حفظ می کنند اما به حدود الهی پایبند نیستند و از عمل به دستورات الهی خبری نیست.

وی با تأکید بر این که کلمه کلمه قرآن باید با جان انسان عجین باشد، ادامه داد: به فرمایش حضرت گروه دیگری نیز هستند که قرآن را داروی درد خود می دانند.

امام جمعه قم با اشاره به اهتمام اهل بیت(ع) به بزرگداشت فعالیت های قرآنی ابراز داشت: امیرمؤمنان در زمان حکومت خود فرمودند کسی که اسلام را بپذیرد و قرآن را حفظ کند سالانه ۲۰۰ دینار از بیت المال سهم دارد و اگر در دنیا نرسید در قیامت به صورت کامل دریافت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی باید سرمشق و الگوی همگان باشد، 40 سال از انقلاب گذشته و از ابتدا مدعی عمل به قرآن بودیم و از امسال باید تصمیم بگیریم تا ایران الگویی کامل برای کشورهای اسلامی باشد./1323/پ202/ق

ارسال نظرات